Tijdens deze workshop ontdek je de kracht van 'customer experience', en hoe er praktisch mee moet worden om gegaan. Je leert werken met nieuwe technieken zoals een 'stakeholder map' en 'persona's'. Ook gaan wij aan de slag met het mappen van uw 'customer journey'. Daarnaast geven wij aanbevelingen voor een goede CX-aanpak binnen uw organisatie.
- Deel 1 - Introductie over Customer Experience & Service Design
- Een eerste introductie op de wereld van Customer Experience, met een overzicht van de trends en enkele succesvolle cases als 'warming up'
- Deel 2 - Stakeholder Map & Persona's
- Oefening waarbij je het ecosysteem van uw klant in kaart leert brengen met segmentatie en profielbeschrijvingen
- Deel 3 - Customer Journey Mapping
- Tijdens deze oefening leer je de verschillende lagen kennen van een Customer Journey map en ontdek je hoe je zelf een as-is en een to-be Customer Journey kan opstellen
- Deel 4 - Het Customer Experience Proces
- Ga zelf aan de slag binnen je organisatie. Stel je multidisciplinair team samen en start met interviews, customer panels, data-analyse en observatietechnieken. En wij bespreken evenzeer het 'meten' van CX
- Besluiten