De bedrijven van de toekomst manifesteren zich als ecosystemen. Zij verbinden organisatie, mens, technologie en maatschappij met het oog op een duurzame waardecreatie. Voor de business analist van de toekomst is hierin een bijzondere rol weggelegd. De VUCA- (Volatility, Uncertainty, Complexity, Ambiguity) omgeving waarin organisaties opereren vraagt om een moderne aanpak voor business analyse. Een aanpak die vertrekt vanuit de klant, die snel en flexibel kan inspelen op een steeds veranderende context, die traditionele silo's overstijgt, en multidisciplinaire teams samenbrengt om in co-creatie met klanten en partners het verschil te maken.
Doorheen de workshop presenteren wij een mix van methodes, mindsets en skills voor de business analist van de toekomst, gaande van traditionele technieken tot een reeks van innovatieve best practices afkomstig van disciplines zoals ecosysteem ontwerp, systeemdenken, customer experience design, lean start up en agile software development. De workshop wijzigt uw manier van denken en doen als business analist om op die wijze uw organisatie te transformeren naar een bedrijf van de toekomst.
Uitgebreide documentatie, inclusief het boek 'Value creation for the digital world - a journey of transformation' (Johan Merckx).
- Agile business analyse: de uitdaging aangaan
- De ecosysteem-context in kaart brengen
- Uw klanten verbinden vanuit het oogpunt van waardecreatie
- De oplossing ontwerpen (nieuwe innovatieve best practices)
- De oplossing implementeren (nieuwe innovatieve best practices)
- Feedback verzamelen, leren en prototypen in co-creatie met klanten en partners
Spreker(s)
Johan Merckx
Enterprise Architect, Four Dimensions