De hedendaagse bedrijfsvoering is in sterke mate afhankelijk van een goed functionerende ICT-infrastructuur. Stel dat u uw rustige werkdag begint en het plots grondig fout gaat met uw IT-systemen of er problemen opduiken met de stroomvoorziening. Meteen rijzen er een hele reeks vragen: hoe ernstig zijn de problemen ? welke problemen zijn er eigenlijk ? welke bedrijfsprocessen zijn er geimpacteerd ?, kunnen wij er zelf iets aan doen of zijn wij afhankelijk van derden ? etc. Eigenlijk allemaal vragen die beantwoord hadden moeten zijn tijdens een DRP-analyse.
Een Disaster Recovery Plan voorziet in het "herstel" van de ICT-services die de bedrijfsprocessen ondersteunen zodat de bedrijfsvoering (en zeker de meest kritische processen) snel terug op gang kan (kunnen) worden gebracht. Wat hiertoe in een Disaster Recovery Plan moet worden vastgelegd is het onderwerp van deze boeiende avondconferentie.
Bestanden
U kan inloggen om het volledig overzicht van bestanden te raadplegen.
- 🔒 materiaal.pptx (Enkel voor SAI leden)
Spreker(s)
Rudi Swennen
Lector Systemen en Netwerken, UC Leuven