In 2010 was optimaliseren van zoekmachines 'hot'. Zoveel mogelijk links scoren samen met het verzamelen van de juiste sleutelwoorden om zo hoog mogelijk te ranken bij zoekopdrachten. In 2012 is dit geëvolueerd naar het begrijpen van wat sleutelwoorden betekenen, hoe meer content toe te voegen, en hoe de intentie van de zoekopdracht te achterhalen. De 'knowledge graph' komt centraal te staan met het extraheren van begrippen samen met hun content in plaats van zoeken van woorden of zoals Google toen meldde 'things, not strings'.
In deze avondconferentie zoomen wij in op de 'knowledge graph' en 'semantic search', of hoe heel veel data en eigenschappen van entiteiten zinvol zoeken efficiënter maakt. Niet alleen de technische implementatie en uitdagingen worden toegelicht, er worden ook toepassingen met concrete voorbeelden getoond, inclusief een live demo.
Bestanden
U kan inloggen om het volledig overzicht van bestanden te raadplegen.
- 🔒 materiaal.pdf (Enkel voor SAI leden)
Spreker(s)
Hans Constandt
Founder & CEO, ONTOFORCE