In deze sessie zullen wij een aantal 'best practices of lessons' met u delen over hoe wij binnen AXA BANK België aan het evolueren zijn naar een datacentrische organisatie. Deze uitdaging is niet uniek, maar evenmin evident.
AXA BANK gelooft sterk dat data geen pure IT-aangelegenheid is. Waarde uit uw data halen is iets dat de hele organisatie aanbelangt, waardoor 'ownership' eveneens bij de hele organisatie dient te liggen. Naast het ingang laten vinden van en evolueren naar een dergelijke 'mindset' zijn er natuurlijk de pure technologische uitdagingen: zowel de stap zetten naar de meer geavanceerde technologieën om bijkomende inzichten te genereren, maar ook het vermijden van valkuilen (denk bv. aan data swamps). Kortom, data omvat een brede scope, over governance tot het real-time ter beschikking stellen ervan. Het is een utopie te denken dat een organisatie op alle data capabilities de beste van de klas kan zijn. Deze investeringen vragen een aanzienlijk gedeelte van het totale budget wat u dwingt prioriteiten te stellen.
Tijdens deze conferentie zullen wij daarom dieper ingaan op deze uitdagingen en toelichten hoe wij data verankerd hebben doorheen de hele organisatie, de manier waarop wij onze data architectuur vorm geven en realiseren, en hoe dit alles bijdraagt tot de globale transformatie die AXA BANK vandaag doormaakt.
Spreker(s)
Jeroen Ghysel
Chief Retail, Transformation & IT, AXA BANK
Saskia Vercruysen
Head of Data Management & Transformation Management, AXA BANK
Johan Buyens
Head of Data Governance & Transformation, AXA BANK
Dieter Van Nuffel
Chief Architect, AXA BANK